rayykaA rayykaA .

rayykaA

رشد سريعتر ناخنها

۱-موقعيت مكاني ناخنها
ظاهرا ناخنهاي سرپنجه دستان شما به دليل استفاده بيشتر، سريعتر رشد مي‌كنند. به همين علت، خطر آسيب‌ديدگي اين ناخنها به خاطر استفاده از چكش يا گير كردن به جاهاي مختلف، بسيار بيشتر است.

بنابراين وقتي آسيب وارد مي‌شود، بدن به مغز فرمان مي‌دهند كه خون و مواد غذايي بيشتري به اين ناحيه برساند تا به ترميم جراحت كمك شود. هجوم مواد غذايي به اين ناحيه مي‌تواند رشد ناخن را سريعتر كند.

نرخ رشد به اين هم بستگي دارد كه ناخن روي كدام انگشت باشد. بررسي كه در سال ۲۰۰۷ انجام شد، نشان داد كه ناخن انگشت كوچك شما كندتر از ساير ناخنها رشد مي‌كند.

۲-سن
جوان بودن فرد هم با سرعت رشد ناخن در ارتباط است. تحقيق منتشر شده در سال ۱۹۸۰ در Trusted Source، نرخ رشد ناخن يك مرد را در طول ۳۵ سال بررسي كرده است.

در سن ۲۳ سالگي، دكتر ويليام بين مشاهده كرد كه انگشت شست دست چپ با نرخ روزانه .۰۱۲۳ ميليمتر رشد مي‌كند. وقتي اين فرد به سن ۶۷ سالگي رسيد، اين ميزان به ۰٫۹۵ ميليمتر در روز كاهش يافت.

اين تغيير سرعت ممكن است به خاطر كند شدن گردش خون ناشي از افزايش سن باشد.

۳-هورمونها
هورمونهاي شما هم روي اين نرخ تاثير مي‌گذارند. بارداري يك نمونه آن است.

زنان باردار مورد آزمايش در Trusted Source، افزايش ناگهاني و چشمگير استروژن و پروژسترون را تجربه كردند. اين تغييرات هورموني منجر به رشد سريع ناخنها در دوران بارداري مي‌شود، اما سرعت رشد ناخنها در دوران شيردهي كاهش مي‌يابد.

علاوه بر دوران بارداري، دوره بلوغ معمولا پر تلاطم‌ترين زمان براي هورمونهاست. رشد ناخنها در اين دوران به اوج خود مي‌رسد و از آنجا كه سطح هورمون شما با افزايش سن متعادل مي‌شود، اين نرخ كاهش مي‌يابد.

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۹:۴۸ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

جسور بودن در موقعيت هاي اجتماعي

هنگامي كه به قاطعيت فكر مي كنيد، ممكن است شخصي كه بيش از حد پرخاشگر و بي ادب است، به خاطر بياوريد. فرد قدرت طلب و سلطه جويي كه بي توجه به ديگران، مصمم و حريصانه به راه خود ادامه مي دهد.

از طرف ديگر، ممكن است شخصي را تصور كنيد كه طبيعت بي رحمي ندارد و عميقاً به نيازها و خواسته هاي ديگران احترام مي گذارد، و نمي خواهد به حقوق ديگران تعدي كند. چنين فردي در موقعيت هاي اجتماعي كمي خجالتي و ترسو است و سعي مي كند از ايجاد تنش جلوگيري كند.

البته ترس و فرمانبرداري، مزايايي هم دارد. اما، كفه ترازوي مضرات آن سنگين تر است.

وقتي مي ترسيم، از روي ترس رفتار مي كنيم. نمي خواهيم بي ادب يا خودخواه ديده شويم. بنابراين، از بيان خواسته هاي خود دست مي كشيم. اين ترس ها ناشي از اعتقادات غيرواقعي، تأثيرات فرهنگي و يا در اثر كمبود مهارت هاي اجتماعي هستند.

 

از كودكي هرگز به ما ياد نداده اند كه چگونه شرايط اجتماعي دشوار را اداره كنيم. به ما آموخته شده كه نبايد خواسته هاي خود را به زبان بياوريم و دنبال كنيم زيرا اين كار نشانه بي ادبي و بي احترامي است. با توجه به همه اينها، واضح است كه ابراز عقيده مي تواند چالش برانگيز باشد. هميشه اين احتمال وجود دارد كه افراد ديگر با ما موافق نباشند. اين ترس هميشگي نسبت به انتقاد و رد شدن دست از سر ما برنمي دارد. به همين دليل، ما اغلب تدافعي و نسبت به عقايد ساير افراد آسيب پذير هستيم.

در نتيجه اضطراب ما بالا مي رود و متعاقباً منجر به استرس در سطوح بالاتر مي شود. بدتر از همه اين است كه با اتخاذ اين رويكرد فرمانبردار و مطيع از ديد ديگران تبديل به يك انسان فرومايه و بي عرضه مي شويم، كه هيچ مخالفتي ندارد و مي خواهد همه را راضي نگه دارد. در چنين وضعيتي اكثر افراد از ما به نفع خود بهره مي برند. آنها از ما بهره مي برند زيرا احترامي براي ما قائل نيستند.

با در نظر گرفتن اين عواقب، احتمالا تصميم مي گيريد خود را به طرف مقابل طيف منتقل كنيد و با بي توجهي نسبت به عواقب اقدامات خود يا تأثير آن بر ديگران، با يك رويكرد تهاجمي براي آنچه مي خواهيد بجنگيد.

در كوتاه مدت، با پرخاشگري و سلطه جويي به احتمال زياد به آنچه كه مي خواهيد مي رسيد. و مطمئناً مورد هجوم افراد ديگر قرار نمي گيريد. هيچ كس از شما سوء استفاده نمي كند. اما شما با پرخاش بيش از حد، ديگران را آزار داده و در دراز مدت براي خود دشمن مي تراشيد.

زندگي با رويكرد پرخاشگرانه و سلطه گر اغلب استرس زا است. افراد پرخاشگر گرايش بيشتري به گناه، عجله و عصبانيت دارند. نكته مهم ديگر اين است كه احساس مي كنند تمام دنيا در برابر آنها است. در نتيجه، دچار پارانويا و بدبيني مي شوند.

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۹:۴۵ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

چگونه ارتباط اجتماعي برقرار كنيم؟

۱-زمينه مشترك پيدا كنيد: شايد از نظر شما صحبت كردن با شخصي كه شناخت كافي نسبت به او نداريد، ترسناك به نظر برسد اما مي توانيد زمينه هاي گفتگويي مشترك بين خودتان و اين شخص را پيدا كنيد. پيدا كردن زمينه مشترك، آسان تر از آن چيزي است كه فكر مي كنيد. فقط حواستان به مواردي باشد كه شخص در طول مكالمه گاه به گاه مي گويد تا ببينيد آيا مي توانيد به برخي موارد مشترك برسيد يا نه، مانند يك تيم ورزشي مورد علاقه، گروه موسيقي يا حتي اينكه هركدامتان چند تا خواهر و برادر داريد.

نكته اصلي، در واقع گوش دادن به افراد است و اين كه ببينيد آيا مي توانيد نكته مشتركي را پيدا كنيد كه پيوند ارتباطي بين شما دو نفر باشد.
نيازي نيست كه پنجاه تا سؤال از فرد بپرسيد تا زمينه مشترك پيدا كنيد؛ بگذاريد اين اتفاق در طول مكالمه به طور طبيعي پيش بيايد.
ممكن است فكر كنيد كه شما و شخصي كه در حال گفتگو با او هستيد، با هم هيچ اشتراكي نداريد اما همين كه يك يا دو مورد مشترك پيدا كنيد كه در مورد آن ها صحبت كنيد، واقعاً به شما كمك مي كند تا با هم ارتباط برقرار كنيد.
۲-از او صادقانه تعريف كنيد: يكي از راه هاي برقراري ارتباط اجتماعي با افراد اين است كه از آن ها صميمانه تعريف كنيد. اين كار شما بدان معناست كه بايد چيزي در مورد آن ها بيابيد كه واقعاً تحسين برانگيز باشد و باعث شود احساس خوبي نسبت به خودشان در اين افراد به وجود بيايد، بدون اين كه بيش از حد به آن بپردازيد و زياده روي كنيد.

فقط كمك كنيد تا احساس خوبي داشته باشند. هرگز نبايد چاپلوس به نظر برسيد. فقط يك تعريف و تحسين خوب در هر مكالمه كافي خواهد بود. تا زماني كه از تحسين خصوصيات جسمي يا ظاهري طرف مقابل دوري كنيد، نمي توانيد در ارتباط اجتماعي قوي شويد. در اين جا برخي از اين تعريف ها را به صورت نمونه به شما ارائه مي دهيم:

نمونه هايي از تعاريفي كه مي توانيد به ديگران بگوييد:

شما در گفتگو با افراد جديد، بسيار خوب هستيد. چگونه اين كار را انجام مي دهيد؟
اين گوشواره ها واقعا بي نظير هستند. از كجا خريديد؟
واقعا تحت تأثير قرار گرفتم كه چگونه مي توانيد هم مادر باشيد و هم تمام وقت كار كنيد . فكر نمي كنم خودم بتوانم اين كار را انجام دهم.
ديروز مسابقه تنيس شما را ديدم. هيچ كس حريف شما نبود.
براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۹:۴۴ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

چگونه شادي را در تنهايي پيدا كنيم؟

۱- خود را دوست داشته باشيد

نكته اصلي خوشبختي و شادي در تنهايي، دوست داشتن خودتان است. شما بايد خود را مانند يك كودك تازه متولد شده يا يك عشق جديد تابستاني دوست داشته باشيد. بايد به خودتان توجه و محبت نشان دهيد. بايد بدانيد كه شما مهم هستيد و آن را به يك شخص مهم نشان دهيد – شما!
بارها پيش آمده كه مي گوييم خودمان را دوست داريم اما در واقعيت، اين گونه نيستيم. شما به اندازه كافي نمي خوابيد زيرا دقايق يا ساعات زيادي را با مشغوليت با تلفن همراه خود، تلف مي كنيد.

شما ورزش نمي كنيد زيرا احساس مي كنيد مهم نيست. شما درست غذا نمي خوريد و يا براي خوردن وعده هاي غذايي خود عجله مي كنيد تا سريعا به كار خود برگرديد.
اما اين اشتباه است. شما بايد خود را ۱۰۰ درصد دوست داشته باشيد تا ياد بگيريد كه حتي با همنشيني با خودتان مي توانيد خوشحال باشيد.
۲- وقتي تنها هستيد، دلتنگي را از بين ببريد

وقتي مي بينيد كه دوستانتان با هم بيرون مي روند و شما را دعوت نمي كنند، احساس طرد شدن و نارضايتي مي كنيد. وقتي مي خواهيد در يك رابطه باشيد اما نمي توانيد كسي را پيدا كنيد، احساس تنهايي مي كنيد. اما شما تصميم گرفته ايد كه وقتي تنها هستيد به خود اميدواري و دلگرمي بدهيد.
تأييد كنيد. قدر آزادي را كه اينك داريد بدانيد. احساس بي حالي نكنيد. به مواردي كه در تنهايي باعث شادي شما مي شوند اهميت دهيد و به جاي اين كه احساس ناراحتي و شكست قلبي روي روحيه شما تاثير بگذارد، خوشحال باشيد.
۳- مديتيشن انجام دهيد

خودتان را به اندازه كافي دوست داشته باشيد تا به تنهايي به حرف خودتان گوش كنيد. شما بايد به اندازه كافي عاشق خودتان باشيد تا بتوانيد به خودتان زمان و سكوت هديه بدهيد. ذهن شما نياز به استراحت دارد. بنابراين بايد محاسبه اعداد و تفكر پيرامون تمام موضوعات روزانه متوقف شود. بايد نفس بكشيد. بايد بتوانيد ساكت بنشينيد و به نفس خود گوش دهيد.
پس از مديتيشن، وقت آن است كه با خود صحبت كنيد. به ذهن خود گوش دهيد تا اميدها، روياها، ترس ها و تاييدها و اظهارات مثبت خود را به شما بگويد.

 


براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۹:۴۱ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

كد بورسي چيست؟

۱-خريد سهام هاي فرابورس
تفاوت بين بورس و فرابورس اين است كه شرايط پذيرش شركت‌ها در اين دو بازار با هم متفاوت است و براي سرمايه گذار تفاوت آنچناني ندارد بنابراين يكي از كابردهاي كد بورسي خريد سهام هاي فرابورس است.

۲- خريد اسناد خزانه اسلامي (اخزا، سخا، سخاب)
حتي اگر شما قصد خريد سهام از خزانه را نداشته باشيد و فقط بخواهيد اوراق با درآمد ثابت بخريد ميتوانيد از كد بورسي استفاده كنيد.

۳-صندوق سرمايه‌گذاري
كدبورسي صرفا براي خريد سهام نيست و مي‌توانيد با كدبورسي، صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري با درآمد ثابت يا ساير صندوق‌ها را خريداري كنيد. با خريد صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري، بطور غيرمستقيم در بورس سرمايه‌گذاري مي‌كنيد. به عبارت ديگر، صندوق‌ها سرمايه شما را در بورس مديريت مي‌كنند.

۴-خريد وفروش انلاين
خريد و فروش سهام شركت‌ها مستلزم حضور سهامداران در تالار بورس نيست و سهامداران مي‌توانند پس از دريافت كدمعاملاتي از كارگزاري‌ها به معاملات آنلاين (برخط) و معاملات اينترنتي دسترسي پيدا كنند و بدون دخالت مستقيم كارگزار و از طريق اينترنت براي خريد و فروش اوراق بهادار اقدام نمايند. نقل و انتقال آنلاين پول، كاهش اشتباهات كارگزار، سرعت و اطمينان نيز از ديگر مزاياي معاملات آنلاين است.

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۷:۴۷ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

باغچه زينتي

۱-يك گلدان يا يك نگهدارنده مخصوص گياه پيدا كنيد: مي توانيد باغچه كوچك خود را با تعداد زيادي از گلدان ها و و نگهدارنده هاي مختلف از يك كاسه شيشه ‌اي تا يك گلدان پلاستيكي ايجاد كنيد.

بايد به دنبال نگهدارنده اي بگرديد كه داراي منفذ هاي زهكشي شده مناسب در كف باشد تا هوا و آب بتواند از آن عبور كند و به زير خاك برسد. گلدان هاي تراكوتا معمولاً گزينه مناسبي هستند زيرا منافذ زهكشي مناسب دارند و براي تنفس خاك بسيار مناسب مي باشند.
به دنبال گلدان تراكوتايي بگرديد كه گياهان كوچك مختلفي را در خود نگه مي دارند و فضاي كافي را براي گلدان هاي شما ايجاد مي كنند‌. همچنين مي توانيد از گلدان هاي سفالي شكسته شده در باغچه خود استفاده كنيد؛ مخصوصا اگر اين گلدان ها از يك طرف شكسته شده باشد، زيرا كاملاً قابل استفاده خواهند بود و زيبايي خاصي هم به باغچه شما مي دهند.
۲-استفاده از خاك مناسب و سنگ هاي كوچك: همچنين نياز داريد كه براي گلدان خود خاك مناسب تهيه كنيد.

خاكي را بايد انتخاب كنيد كه مخصوص گياه شما باشد. البته تركيب خاك معمولي براي اكثر گلدان ها پاسخگو خواهد بود. بايد تعدادي سنگ كوچك را با رنگ هاي مختلف جمع آوري كنيد و براي دكوراسيون باغچه خود استفاده كنيد.
اگر از ظرف‌ هاي شيشه‌ اي در باغچه خود استفاده كرده ايد، مي‌ توانيد تعداد اين سنگ هاي رنگي را افزايش دهيد، زيرا شكل فوق ‌العاده اي به باغچه شما مي دهد.
۳-گياهان باغچه خود را انتخاب كنيد: زماني كه نوبت به انتخاب گياه براي باغچه مي ‌رسد، بايد به دنبال گياهاني بگرديد كه كوچك هستند و نياز به هرس كردن زياد ندارند.

همچنين بايد گياهاني را انتخاب كنيد كه پرورش آن ها در يك فضاي كوچك آسان باشد و بتواند جلوه هاي بسيار جذاب و زيبايي را ايجاد كند. برخي از گياهان مناسب براي باغچه شامل موارد زير مي باشند:

گياهاني مثل ريحان ، رزماري، لاوندر يا اسطوخودوس، آويشن و پونه كوهي
ليمو
چغندر
اركيده
سرخس
بگونيا
گياهان عنكبوتي
بنفشه آفريقايي
براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۷:۴۵ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

كاهش سرعت پردازش مغز

براي يك متخصص علوم مغز و اعصاب، سرعت پردازش دقيقا به اين معناست: سرعتي كه انسان بتواند اطلاعات جديدي را به دست آورد، درباره آن ها قضاوت كند و سپس پاسخي را تدوين كند. مطالعات نشان مي دهد كه سرعت پردازش اطلاعات با افزايش سن در امتداد يك منحني U شكل معكوس پيش مي رود، به گونه اي كه سرعت تفكر ما از كودكي تا بزرگسالي افزايش مي يابد، در يك دوره به ثبات و پايداري نسبي مي رسد و سرانجام، در اواخر دوران ميانسالي و بعد از آن، به آرامي اما به طور پيوسته كاهش مي يابد.

سرعت پردازش با افزايش سن كم مي شود و براي بيش تر افراد واضح و روشن است.

بسياري از افراد مسن متوجه شده اند كه براي حل مشكلات و تصميم گيري در مورد مسائل، نسبت به دوران جواني وقت بيش تري صرف مي كنند. با اين وجود دلايل كاهش سرعت پردازش اطلاعات با افزايش سن كاملا درك نشده است و ممكن است از فردي به فرد ديگر متفاوت باشد. برخي شواهد قانع كننده نشان مي دهد كه چنين افتي نشانگر سايش و پارگي ماده سفيد موجود در مغز است كه از تمام رشته ها يا آكسون ها تشكيل شده است كه بخشي از مغز را به قسمت ديگر وصل مي كنند. كند بودن انتقال اطلاعات در امتداد آكسون ها ممكن است مانع از سرعت پردازش شود. اما چه عواملي باعث مي شود كه اين ارتباط محوري در وهله اول كند شود؟

در بعضي از افراد ديابت، استعمال دخانيات، فشار خون بالا يا ساير عوامل به اصطلاح خطر ساز عروقي مي توانند روي رگ هاي خوني كه ماده سفيد مغز را تغذيه مي كنند، تاثير بگذارند و در نهايت آكسون ها به دليل كمبود اكسيژن وگلوكز مورد نيازشان، از بين مي روند.

برخي از افراد ممكن است استعداد ژنتيكي در مورد پوسيدگي ماده سفيد مربوط به سن داشته باشند، كه يك فرضيه ضعيف به حساب مي آيد اما به طور جدي مورد مطالعه قرار گرفته است. در افراد ديگر، سرعت پردازش كند مي تواند اولين نشانه بيماري عصبي مانند بيماري آلزايمر باشد. ضربه به سر، از جمله آسيب هاي مغزي است كه مي تواند نقش داشته باشد. اين ها چند مورد از ايده هاي بسياري است كه وجود دارد – مطمئنا عوامل ديگري نيز كشف خواهند شد.

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۷:۴۵ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

تبديل شدن به يك سخنران خوب

آيا از صحبت كردن در جمع احساس راحتي مي كنيد؟ اگر اينطور باشد، شما يكي از معدود افرادي هستيد كه اين ويژگي را داريد. براي بيشتر افراد، صحبت كردن در جمع يكي از بزرگترين ترس ها است. براي برخي، حتي از از مرگ هم ترسناك تر است.

به نظرم صحبت كردن در جمع چالش برانگيز است. زيرا با اين كار خود را در معرض قضاوت، نفي و انتقاد قرار مي دهيد. و هركس ممكن است درباره شما هر فكري كند يا هر حرفي بزند. ممكن است در مقابل همه تحقير شويد – و اين براي اكثر افراد از مرگ هم بدتر است.

وقتي از چيزي مي ترسيم، در ذهن خود داستان هاي ترسناكي درباره آنچه ممكن است اتفاق بيفتد، مي سازيم. و البته، بيشتر اين داستانها بدترين حالت ممكن هستند كه احتمالاً هيچ ارتباطي با واقعيت ندارند. در نهايت، صداي انتقادي درون ما و پارانويا ما را به خرابكاري سوق مي دهند.

اما لازم نيست چنين رويكردي داشته باشيد. لازم نيست اين تصورات را به ذهن خود راه بدهيد. ممكن است بازخورد خوبي دريافت كنيد و مخاطبان از تلاشها، دانش، حضور و تخصص شما – كه ربطي به اشتباهات و خطاهاي شما ندارد- تعريف و تمجيد كنند. آسيب پذيري يكي از ويژگي هاي انساني است و اين البته چيزي است كه به ما كمك مي كند تا با اطرافيان خود در ارتباط باشيم.

ممكن است صحبت كردن و سخنراني در جمع به آن اندازه كه تصور مي كنيد ترسناك نباشد. شايد هم بتواند به يكي از بزرگترين فرصت هاي زندگي تبديل شود.

يادگيري مهارت سخنراني در جمع، شما را در موضع قدرت و اقتدار قرار مي دهد و به شما كمك مي كند خود را به عنوان يك متخصص در اين حوزه جاي دهيد. به اين ترتيب شما مي توانيد به يك نيروي تأثيرگذار براي تغيير و تحول تبديل شويد.

كساني كه احساس راحتي مي كنند و دانش درستي از سخنراني در جمع دارند، جامعه را متحول مي كنند. اين افراد جوامع را از طريق كلماتي كه مي گويند و ايده هايي كه به اشتراك مي گذارند به عمل وا مي دارند. در نتيجه، اغلب آنها از افراد پردرآمد جهان محسوب مي شوند.

 


براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۷:۱۲ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)