rayykaA rayykaA .

rayykaA

چگونه ارتباط اجتماعی برقرار کنیم؟

۱-زمینه مشترک پیدا کنید: شاید از نظر شما صحبت کردن با شخصی که شناخت کافی نسبت به او ندارید، ترسناک به نظر برسد اما می توانید زمینه های گفتگویی مشترک بین خودتان و این شخص را پیدا کنید. پیدا کردن زمینه مشترک، آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید. فقط حواستان به مواردی باشد که شخص در طول مکالمه گاه به گاه می گوید تا ببینید آیا می توانید به برخی موارد مشترک برسید یا نه، مانند یک تیم ورزشی مورد علاقه، گروه موسیقی یا حتی اینکه هرکدامتان چند تا خواهر و برادر دارید.

نکته اصلی، در واقع گوش دادن به افراد است و این که ببینید آیا می توانید نکته مشترکی را پیدا کنید که پیوند ارتباطی بین شما دو نفر باشد.
نیازی نیست که پنجاه تا سؤال از فرد بپرسید تا زمینه مشترک پیدا کنید؛ بگذارید این اتفاق در طول مکالمه به طور طبیعی پیش بیاید.
ممکن است فکر کنید که شما و شخصی که در حال گفتگو با او هستید، با هم هیچ اشتراکی ندارید اما همین که یک یا دو مورد مشترک پیدا کنید که در مورد آن ها صحبت کنید، واقعاً به شما کمک می کند تا با هم ارتباط برقرار کنید.
۲-از او صادقانه تعریف کنید: یکی از راه های برقراری ارتباط اجتماعی با افراد این است که از آن ها صمیمانه تعریف کنید. این کار شما بدان معناست که باید چیزی در مورد آن ها بیابید که واقعاً تحسین برانگیز باشد و باعث شود احساس خوبی نسبت به خودشان در این افراد به وجود بیاید، بدون این که بیش از حد به آن بپردازید و زیاده روی کنید.

فقط کمک کنید تا احساس خوبی داشته باشند. هرگز نباید چاپلوس به نظر برسید. فقط یک تعریف و تحسین خوب در هر مکالمه کافی خواهد بود. تا زمانی که از تحسین خصوصیات جسمی یا ظاهری طرف مقابل دوری کنید، نمی توانید در ارتباط اجتماعی قوی شوید. در این جا برخی از این تعریف ها را به صورت نمونه به شما ارائه می دهیم:

نمونه هایی از تعاریفی که می توانید به دیگران بگویید:

شما در گفتگو با افراد جدید، بسیار خوب هستید. چگونه این کار را انجام می دهید؟
این گوشواره ها واقعا بی نظیر هستند. از کجا خریدید؟
واقعا تحت تأثیر قرار گرفتم که چگونه می توانید هم مادر باشید و هم تمام وقت کار کنید . فکر نمی کنم خودم بتوانم این کار را انجام دهم.
دیروز مسابقه تنیس شما را دیدم. هیچ کس حریف شما نبود.
برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۹:۴۴ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)